Uppdraget
Dunstan har snabbt etablerat sig som en seriös utmanare på den svenska försäkringsmarknaden med fokus på häst- och gårdsförsäkringar. Från lanseringen 2022 och framåt har vi hjälpt företaget att skapa en stark digital närvaro genom träffsäker marknadsföring, tillförlitlig data och en modern webbplats.
Starka leads redan innan lansering
En månad före lansering drev vi trafik med Google Ads till en enkel one-page. På hemsidan möttes nyfikna hästägare av en nedräkning och ett formulär med uppmaningen ”Bli först med Dunstan”. Resultatet? Över 100 starka leads, vilket gav Dunstan en rejäl kundbas från dag ett.
"Sedan lanseringen har Dunstan haft en genomsnittlig årlig tillväxt på 102 % i våra webbintäkter. Med rätt strategi, teknik och kommunikation har vi fått en flygande start och lagt en stabil grund för framtiden."
Stefan Fur
VD & Grundare
Dunstan
Så gjorde vi hela affären digital
Med visionen att det ska vara lika enkelt att köpa en bra och trygg försäkring online som om du fick personlig hjälp, har vi hjälpt Dunstan att digitalisera hela affären. Med en avancerad konfigurator och ett antal enkla frågor lotsar vi kunderna genom hela köpprocessen, och erbjuder skräddarsydda försäkringslösningar via en API-integration med Dunstans affärssystem.
Bättre UX, fler köp
I det digitala flödet, där kunderna tecknar sina försäkringar, identifierande vi en mängd friktionspunkter som skapade onödiga hinder. Med fokus på UX optimerade vi varje steg, och skapade en smidigare och mer intuitiv upplevelse för kunderna.
Träffsäker annonsering
Med hjälp av målgruppsanpassad annonsering driver vi trafik till webbplats. Vi testar löpande nya, kreativa grepp, och använder data för att finjustera kampanjerna och nå maximal effekt.
Förbättrade resultat med A/B-tester
Med regelbundna användartester förbättrar vi ständigt resultaten. Ett exempel: många som fyllde i kontaktformuläret valde att inte svara när Dunstans rådgivare ringde upp. Genom att lägga till ett fält där kunden själv fick välja tid och datum för kontakt ökade vi svarsfrekvensen – utan att påverka konverteringsgraden negativt.
Nära samarbete mellan kundservice och marknadsföring
Arbetsteamet på Convertor har en löpande dialog med Dunstans kundservice för att identifiera vanliga kundfrågor och besvara dem direkt på landningssidorna. Det minskar friktionen och gör kundresan ännu smidigare.