VARUMÄRKE/ GRAFISK PROFIL / UTVECKLING /UX/UI
Uppdraget
Watersprint är ett teknologiföretag i Lund som specialiserar sig på avancerad vattenrening med UVC LED-teknik. Vi fick i uppdrag att modernisera deras varumärke, skapa tydlighet i produktportföljen och utveckla en alldeles ny webbplats.
Gabriella Larsson
CMO
Watersprint
Ny webbplats för alla målgrupper
Watersprints nya webbplats har fått en tydlig struktur och modern UX/UI-design som gör den enkel och engagerande för företagets tre målgrupper. Den tekniska infrastrukturen har också förbättrats för att garantera snabbhet, stabilitet och långsiktig hållbarhet.
Starkare varumärkesidentitet
För att lyfta Watersprints unika erbjudande tog vi fram en tydlig varumärkesgrund och en modern, grafisk profil. Resultatet blev ett starkt uttryck som speglar företagets vision och position på marknaden.
En sammanhållen produktportfölj
Watersprint har produkter inom flera olika segment. Vi tog ett helhetsgrepp om deras produktportfölj och skapade en varumärkeshierarki som knyter ihop erbjudandet och stärker igenkänningen. Som en del av uppdraget namngav vi även en helt ny produktserie.