VARUMÄRKE/ GRAFISK PROFIL / UTVECKLING /UX/UI

En komplett varumärkesresa

En komplett varumärkesresa

  1. Uppdraget

    Watersprint är ett teknologiföretag i Lund som specialiserar sig på avancerad vattenrening med UVC LED-teknik. Vi fick i uppdrag att modernisera deras varumärke, skapa tydlighet i produktportföljen och utveckla en alldeles ny webbplats.

"Vårt samarbete med Convertor bygger på ett gemensamt fokus på kvalitet, precision och förståelse för avancerad teknologi och komplexa kundresor.

Convertor har varit väldigt engagerade längs resan och levererat genomarbetade idéer, koncept och material som både stärker vårt varumärke och stödjer våra affärsmål. Helt enkelt ett värdeskapande samarbete med tydliga prioriteringar och träffsäkra budskap."

"Vårt samarbete med Convertor bygger på ett gemensamt fokus på kvalitet, precision och förståelse för avancerad teknologi och komplexa kundresor.

Convertor har varit väldigt engagerade längs resan och levererat genomarbetade idéer, koncept och material som både stärker vårt varumärke och stödjer våra affärsmål. Helt enkelt ett värdeskapande samarbete med tydliga prioriteringar och träffsäkra budskap."

"Vårt samarbete med Convertor bygger på ett gemensamt fokus på kvalitet, precision och förståelse för avancerad teknologi och komplexa kundresor.

Convertor har varit väldigt engagerade längs resan och levererat genomarbetade idéer, koncept och material som både stärker vårt varumärke och stödjer våra affärsmål. Helt enkelt ett värdeskapande samarbete med tydliga prioriteringar och träffsäkra budskap."

Gabriella Larsson

CMO

Watersprint

Ny webbplats för alla målgrupper

Watersprints nya webbplats har fått en tydlig struktur och modern UX/UI-design som gör den enkel och engagerande för företagets tre målgrupper. Den tekniska infrastrukturen har också förbättrats för att garantera snabbhet, stabilitet och långsiktig hållbarhet.

Starkare varumärkesidentitet

För att lyfta Watersprints unika erbjudande tog vi fram en tydlig varumärkesgrund och en modern, grafisk profil. Resultatet blev ett starkt uttryck som speglar företagets vision och position på marknaden.

En sammanhållen produktportfölj

Watersprint har produkter inom flera olika segment. Vi tog ett helhetsgrepp om deras produktportfölj och skapade en varumärkeshierarki som knyter ihop erbjudandet och stärker igenkänningen. Som en del av uppdraget namngav vi även en helt ny produktserie.

Vill du veta mer?

Mimmi fielding

UX-designer & projektledare

Vill du veta mer?

Mimmi fielding

UX-designer & projektledare

Vill du veta mer?

Mimmi fielding

UX-designer & projektledare